TR | EN
Kalite Politikası

 Öğretim Teknolojileri Anabilim Dalı 

Öğretim Teknolojileri Anabilim Dalı, Üniversitemizin sahip olduğu Vizyon, Misyon, Etik İlke ve Temel Değerleri doğrultusunda; toplumun genel yararı ile bireylerin ortak iyiliğini gerçekleştirmek üzere yapılandırmış olduğu politikalar doğrultusunda faaliyetlerini planlamakta, uygulamakta, kontrol etmekte ve iyileştirmektedir. Buna göre, Öğretim Teknolojileri anabilim dalının sahip olduğu akademik kültür ve geleceğe bakış viyonu doğrultusunda temel aldığı değerler ve amaçlara yönelik gerçekleştirmiş olduğu değerlendirme ve iyileştirme sonuçlarına ilişkin SWOT analiz raporu aşağıda yer almaktadır:

GÜÇLÜ YÖNLERİ

•    Lisansüstü 7. Seviyede eğitimin verilmesi.

•    Üst düzey bilişsel becerileri destekleyen öğretim sürecinin benimsenmesi.

•    Farklı yetkinliklere sahip alan uzmanlarının varlığı.

•    Eğitimde iç kalite güvencesini sağlayan bir yaklaşımın hakim olması.

•    21. yüzyıl becerilerinin kazanılmasına yardımcı seçmeli dersleri barındırması.

GELİŞTİRİLMEYE AÇIK YÖNLERİ

•    Lisansüstü 8. Seviyede eğitimin henüz verilemeyişi.

•    Uluslararası etkinliklerin yeterli olmaması.

•    Kurum dışı ulusal ve uluslararası projelerin yeterli sayıda olmaması.

•    Teknolojik alt yapı yetersizlikleri.

•    Programın görünürlüğüne ilişkin yetersizlikler.

FIRSATLAR

•    Ulusal ve uluslararası standartlara uygun, teknolojiyle bütünleştirilmiş lisansüstü programlar ile global akademik işbirlikleri geliştirme ve uluslararası öğrenci çekme imkanının doğması.

•    Sektörle işbirliği yaparak eğitim teknolojilerinde yeni ürün ve hizmetler geliştirerek, hem araştırma çıktılarının ticarileştirilmesine hem de mezunların iş dünyasında daha rekabetçi hale gelmesine katkı sunması.

•    Teknoloji odaklı ve uygulama ağırlıklı eğitim modeli ile mezunların dijital becerilerle donanmış, iş dünyasında rekabet gücü yüksek bireyler olabilmeye imkan sağlaması.

•    Öğrencilerin girişimcilik ve yenilikçilik yeteneklerini geliştiren araştırma projelerinin teşvik edilmesi ile mezunların kendi girişimlerini kurma veya yenilikçi çözümler üretme imkanını artırması.

•    Öğrencilerin eğitim sürecine daha fazla katılım göstermesine olanak tanıyan yönetim anlayışı ile akademik performans ve memnuniyetin artmasına imkan sağlaması.

•   Öğrencilerin dijital okuryazarlık, eleştirel düşünme, problem çözme ve iş birliği gibi modern iş dünyasında talep gören becerilere sahip olma imkanını sunması.

TEHDİTLER

•   Yetersiz mezun izleme çalışmaları.

•   Tercih edilebilirliğinin zayıflığı.

•   Lisans 6. Seviyede eğitim verme durumunun sınırlanışı.