TR | EN
Eğitim Teknolojileri Tezli Yüksek Lisans Programı

1.      Genel Bilgi

Eğitim Teknolojileri yüksek lisans programı, ilk olarak Eğitim Bilimleri Enstitüsü bünyesinde 2021/2022 eğitim-öğretim yılında öğrenci alımına başlamıştır. Günümüzde hızla artan bilimsel ve teknolojik gelişmeler, öğrenenlerin öğrenme şekillerinin ve eğitimcilerin öğretim stratejilerinin değişmesi hem öğretmenlik hem de yöneticilik alanlarında öğretim sistemleri ve eğitim teknolojileri konularında bilgi sahibi olmayı ve uzmanlaşmayı gerekli kılmaktadır. Eğitim Teknolojileri programı, öğrenme ve öğretmeyi güçlendirmek ve dönüştürmek için eğitimde teknoloji entegrasyonu üzerine odaklanmayı amaçlayan bir tezli yüksek lisans programıdır.

Eğitim Teknolojileri yüksek lisans programı, yönetim, müfredat, öğretim ve değerlendirme süreçleri ile etkili teknoloji kullanımını bir araya getirmeyi; mevcut ve gelişmekte olan öğretim teknolojileri uzmanlığını geliştirmeyi; çağdaş okul anlayışında teknolojinin oynadığı önemli rolün anlaşılmasını sağlayarak sınıf, okul ve eğitimin her kademesinde değişime liderlik edebilmek için gerekli bilgi ve becerileri sağlamayı amaçlamaktadır.

2.      Kazanılan Derece

Programı başarıyla tamamlayan öğrencilere Eğitim Teknolojileri alanında tezli yüksek lisans diploması verilir.

3.      Derecenin Düzeyi

Yüksek Lisans

4.      Kabul ve Kayıt Koşulları

Eğitim Teknolojileri yüksek lisans programına başlamak için Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği’nin ilgili maddelerinde öğrenci kabulüne ilişkin esaslar göz önünde bulundurulmaktadır.

5.      Önceki Öğrenmenin Tanınması

Türk Yüksek Öğretim kurumlarında önceki örgün öğrenmenin tanınması dikey, yatay ve üniversite içindeki geçişler Yüksek Öğretim Kurulu'nun belirlemiş olduğu "Yükseköğretim kurumlarında önlisans ve lisans düzeyindeki programlar arasında geçiş, çift anadal, yan dal ile kurumlar arası kredi transferi yapılması esaslarına ilişkin yönetmelik" kapsamında gerçekleştirilmektedir.

Eğitim Teknolojileri yüksek lisans programında bilimsel hazırlık programına öğrenci kabulü Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği’nin ilgili maddeler esas alınarak gerçekleştirilmektedir.

Eğitim Teknolojileri yüksek lisans programına yatay geçiş yoluyla öğrenci kabulü Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği’nin ilgili maddeler esas alınarak yapılmaktadır.

6.      Yeterlilik Koşulları ve Kuralları

Toplam 27 yerel kredi ve 120 AKTS’den az olmamak koşulu ile en az 9 (dokuz) adet ders, bir seminer dersi ve tez çalışmasından oluşur. Seminer dersi ve tez çalışması, kredisiz olup başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir.

7.      Program Profili (Amacı)

Eğitim Teknolojileri yüksek lisans programı, çeşitli eğitim ve öğretim ortamlarına uygun ürün, süreç, hizmet ve sistemleri oluşturmak ve değerlendirmek üzere uygulamacı, araştırmacı eğitim teknologları yetiştirmeyi amaçlamaktadır.

Eğitim Teknolojileri yüksek lisans programının diğer bir amacı da eğitim teknolojileri alanında ihtiyaç duyulan konuların çalışılmasına ve gerekli araştırma yöntemlerinin geliştirilmesine katkıda bulunmak, nitelikli çalışmaların ortaya konmasına önayak olmaktır.

8.      Program Yeterlilikleri (Öğrenim Çıktıları)

Eğitim Teknolojileri yüksek lisans programını tamamlayan öğrenciler;

  • Eğitim Teknolojileri ile ilgili temel kavram ve kuramsal temelleri açıklar.
  • Eğitim teknolojileri alanındaki uygulamalara ve öğrenme öğretme ortamlarına yönelik yaratıcı, özgün ve yenilikçi, teknoloji destekli öğrenme ortamları tasarlar.
  • Bilişim teknolojilerindeki gelişmeleri ve yenilikleri izleyerek alandaki kuramsal ve uygulamalı çalışmalarda, mesleki ve akademik yaşantıda kullanır.
  • Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini bilir ve bireysel farklılıklara uygun öğrenme öğretme ortamları düzenleyerek, kaynakları etkin bir biçimde yönetir.
  • Mesleğini icra edeceği öğrenci grubunun gelişim özelliklerini ve öğrenme biçimlerini bilir, bu özelliklere uygun etkili çözümler tasarlar, geliştirir, uygular ve değerlendirir.
  • Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahip olur, bağımsız olarak bilimsel araştırma yapabilecek düzeyde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilir ve kullanır.
  • Eğitim teknolojileri alanına yönelik ulusal ve uluslararası düzeydeki gelişim ve değişimleri takip eder, öğrenir ve mesleki ve akademik yaşantıda kullanır.
  • Eğitim teknolojileri alanındaki güncel sorunlara yönelik uygun stratejilerden yararlanarak, yeni araştırmalar ve projeler tasarlar.
  • Alana yönelik çalışmaları etik değerleri dikkate alarak, eleştirel bakış açısı ile değerlendirir.
  • Eğitim teknolojileri alanındaki bilgi ve becerilerini farkli disiplinler ile bütünleştirir.

9.      Mezunların İstihdam Olanakları

Eğitim Teknolojileri tezli yüksek lisans mezunlar ı eğitim materyalleri tasarlayan şirketlerde ve üniversitelerin akademik kadrolarında çalışabilmektedirler. Özel sektörde görev alabilecekleri gibi, çeşitli uzaktan eğitim kurumlarında da çalışabilirler.

10.      Üst Derece Programlarına Geçiş

Yüksek Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES veya eşdeğeri sınavlardan geçerli puan almaları ve yeterli düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla kendi alanlarında veya ilgili alanlarda doktora programlarında öğrenim görebilirler.

11.      Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme

Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli “Ders Bilgi Formu” nda ayrıntılı bir şekilde tanımlanmıştır.

12.      Mezuniyet Koşulları

Mezuniyet koşulları “Yeterlilik Koşulları ve Kuralları” bölümünde açıklandığı gibidir.

13.      Çalışma Şekli (Tam Zamanlı, e-öğrenme)

Tam Zamanlı

14.      Adres ve İletişim Bilgileri

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü: Doç.Dr. İrfan Süral

E-mail: bote@tm.ogu.edu.tr

Tel: +90 222 239 3750-6868

15.      Akademik Personel

Akademik personel için tıklayınız.